Educatie & Scholen

Uw potentiële leerlingen moeten u ervaren als de beste keuze


Home » Branches » Educatie

Thought Leadership

U zoekt een muziekschool. Hoe vindt u er eén? U gaat op Google zoeken naar muziekscholen bij u in de buurt. Welke klikt u als eerste aan? De bovenste.
Voor scholen is het van groot belang om bovenaan Google te staan zodat u gevonden word. Daarnaast is het belangrijk dat uw school de Thought Leader is in uw branche. Zoals de MediaMarkt dat is voor bijv. televisies moet uw school dat zijn in uw branche.

Bovenaan Google

Onderzoek toont aan dat bovenaan staan bij Google gemiddeld 30% meer traffic oplevert naar de website. Het is noodzakelijk om SEA (Search Engine Advertising) te hebben als school want ook al staat u organisch (door SEO) op nummer 1, u staat nooit écht op nummer 1. Boven u staan altijd nog de 3 Google Search Ads.

 

Traditionele benadering

Waarom zou iemand les nemen bij u? Omdat zij vertrouwen hebben dat ze na een opleiding iets hebben geleerd. Maar hebben deze mensen zomaar het vertrouwen in uw school of moet dit vertrouwen verdiend worden?

Bij scholen werken bij met marketing funnels (trechters) waarin we eerst uw naam bekend maken bij mensen. Dankzij Remarketing kunnen we vervolgens mensen die hier interesse voor toonden opvangen en testimonials tonen van uw succesverhalen. Hierdoor krijgen men vertrouwen in uw kunnen als school. Mochten mensen ook bij deze advertenties doorklikken weet u dat zij erg geïnteresseerd zijn in een dienst die u aanbied. Deze mensen staan nu open voor ‘Tripwires’ als gratis proeflessen of kortingen.

 

Leads Genereren

Het is belangrijk een goede Landing Page te hebben op uw website waar mensen op terecht komen als zij klikken op uw advertentie. Een goede Landing Page kan vermelden dat iemand een gratis proefles kan volgen in ruil voor een email adres of telefoonnummer.
Leads zijn belangrijk in elk bedrijf, maar zeker voor scholen.

 

Follow-Up

Email marketing is ook noodzakelijk bij scholen. U wilt uw contacten goed gesegmenteerd hebben zodat u passende emails kan sturen naar potentiële studenten, huidige studenten en geslaagde studenten. U kunt bijvoorbeeld een email sturen aan geslaagde studenten met daarin: “Laat een Google Review achter en krijg eén gratis extra sessie”. Zo’n Google Review helpt uw ranking, en dus vertrouwen/Thought Leadership, op Google.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw school?  Vraag naar de mogelijkheden!

Benieuwd naar de mogelijkheden in uw branche?

Interessant voor eigenaren van scholen:

Zoekmachine Marketing

Zoekmachine Marketing

SEO

SEO

Zoekwoorden Onderzoek

Zoekwoorden Onderzoek

Remarketing

Remarketing

Brand Awareness

Brand Awareness

Content Productie

Content Productie

Neem Contact Op
Voor Jouw Project