Events en Venues

Wij weten waar uw bezoekers zich bevinden online


Home » Branches » Events

Kaartverkoop is key

Natuurlijk. Alles draait om kaartverkoop. Je hebt een festival of doet de programmering voor een theater en wilt volle zalen zien.
Onderzoek naar doelgroepen is vooral bij evenementen heel erg belangrijk en tijdrovend.
Toch hebben bedrijven die zich bezighouden met evenementen een voordeel. Ze hebben vaak een email-bestand van vorige bezoekers en we zeggen in de marketing niet voor niets dat een goed email bestand ‘Cash-On-Demand’ is.

Doelgroep Layers

Een probleem waar, vooral, theaters en popzalen tegenaan lopen is dat zij natuurlijk niet eén stijl artiest of event doen. Vaak hebben ze cabaretiers over de vloer, maar zo ook bands, rappers en lezingen.
Vaak zien we dat een organisatie volgers verliest bij promotie van een event. Promotie voor een rap concert kan een oudere doelgroep die into cabaret is doen afschrikken en vice versa.

Zaak is om diverse lagen te maken in de targeting zodat alleen de mensen benaderd worden die affiniteit hebben met de bewuste avond in promotie. Wij bij paúw zijn zeer ervaren in het ‘layeren’ van interesses.

Vertrouwen

Aan content met al deze verschillende artiesten geen gebrek. Een nieuwe muziekvideo, oudejaars conference of boekrecensie kan al dienen als content ter promotie. Merkbeleving is echter erg belangrijk voor theaters, popzalen en festivals. Welk gevoel heeft men bij het zien van deze content. De kunst is om bepaalde doelgroepen niet af te schrikken bij het promoten naar een andere. De content en copy van de dagelijkste posts is hierbij erg belangrijk.

Ook is het van groot belang rekening te houden met het online gedrag van mensen. Op welke tijden ze bereid zijn tickets te kopen etc. Ook hier zijn wij ervaren mee en beheren meerdere Social Media kanalen voor cliënten.

 

Emails = Cash-on-Demand

Wij stimuleren het gebruik van email bestanden bij theaters, popzalen en festivals. Bezoekers van vorige edities of gerelateerde shows kunnen direct getarget worden door een email bestand te uploaden naar Facebook en Google. Deze mensen hebben naast affiniteit met een bepaald genre ook affiniteit met de zaal zelf. Ze zijn er immers al eens geweest en hebben er een gevoel bij. Iets dat erg veel waard is.

Daarnaast kunnen we Google en Facebook een gemiddeld profiel laten maken van een bezoeker van een bepaalde avond. Hiermee kunnen we duizenden mensen zoeken met eenzelfde profiel en dus potentiële bezoekers vinden. Doelgericht en zeker.

 

Out-Of-The-Box

Er zijn veel extra mogelijkheden in deze branche. Wij hebben voor festivals en zalen Viral Marketing campagnes uitgevoerd waarin meet & greets werden weggegeven mits de Social Media gebruiker het bericht deelde en zijn vrienden aanspoorde zich ook in te schrijven met de unieke link. Geen campagne kosten. Wel veel bereik.

Neem gerust contact met ons op voor de mogelijkheden.

Benieuwd naar de mogelijkheden in uw branche?

Interessant voor Event Organisatoren

Doelgroep Onderzoek

Doelgroep Onderzoek

Email Marketing

Email Marketing

Google Display

Google Display

Social Media Marketing

Social Media Marketing

Remarketing

Remarketing

YouTube Advertenties

YouTube Advertenties

Neem Contact Op
Voor Jouw Project